- ශ්රමණ සම්ප්රදාය ප්රධාන කොටස් දෙකකට බෙදෙයි.
- බෞද්ධ ශ්රමණයන්
- අන්යතීර්ථක ශ්රමණයන්
- තීර්ථක ශ්රමණයන් ප්රධාන කොටස් පහකි.
- තාපස
- පරිබ්රාජක
- ආජීවක
- තිත්ථිය
- නිඝණ්ඨ
- මජ්ඣිම නිකායේ චූල සිහනාද සූත්රයට අනුව බෞද්ධ හා බෞද්ධ නොවන ශ්රමණ කොටස් දෙකකි.
- ජනතාව බෞද්ධ ශ්රමණය ගියේ සංවරශීලී ආචාරධර්ම දැකීමෙන් බලවත් ප්රසාදයට ලක්වී ඇත.
- චූළ සීහනාද සූත්රයේ අන්ය ශ්රමණයන් ඉදිරියේ සීහනාද කළ යුතු ආකාරය දක්වා ඇත.
ප්රථම ශ්රමණයාත් බුදුසසුනේමය.දෙවන ශ්රමණයාත් බුදුසසුනේමය.තෙවන ශ්රමණයාත් බුදුසසුනේමය.සිව්වන ශ්රමණයාත් බුදුසසුනේමය.අන්ය තීර්ථක ශ්රමණයෝ මෙම ශ්රමණ පිරිසට අයත් නො වෙති.
- බෞද්ධ ශ්රමණයන්ගේ මූලික ප්රතිපදාව ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයයි.
- එමඟින් සෝවාන්, සකෘදාගාමි,අනාගාමී ,අර්හත් යන ප්රථම දෙවන තෙවන සිසිව්වන ශ්රමණයන් බෞද්ධ ශ්රමණයන් බව දක්වති.
- බෞද්ධ ශ්රමණයන් ලෙස හැඳින්විය හැකි කොටස් 12කි.
- සෝවාන් මාර්ගලාභී පුද්ගලයා
- සෝවාන් ඵලලාභී පුද්ගලයා
- සෝවාන් වීම පිණිස විදසුන් වඩන පුද්ගලයා
- සකෘදාගාමි මාර්ග ලාභී පුද්ගලයා
- සකෘදාගාමී ඵලලාභී පුද්ගලයා
- සකෘදාගාමි වීම පිණිස විදසුන් වඩන පුද්ගලයා
- අනාගාමී පුද්ගලයා
- අනාගාමී ඵලලාභී පුද්ගලයා
- අනාගාමී වීම පිණිස විදසුන් වඩන පුද්ගලයා
- අර්හත් මාර්ගලාභී පුද්ගලයා
- අර්හත් ඵලලාභී පුද්ගලයා
- අර්හත් වීම පිණිස විදසුන් වඩන පුද්ගලයා
- මෙම ශ්රමණ පිරිස් වෙනත් ආත්ම භවයක උපත ලද නමුත් පංචශීල ප්රතිපදාව කඩ නොකරති.
No comments:
Post a Comment