- වේද සාහිත්යයට අනුව ඉන්දිය ඉතිහාසය යුග හතරකට බෙදේ.
- වේද යුගය
- බ්රාහ්මණ යුගය
- අරණ්යක යුගය
- උපනිෂද් යුගය
- වේද යුගය යළි කොටස් හතරකට බෙදෙයි.
- ඍග්වේදය
- යජුර් වේදය
- සාම වේද
- අථර්වන් වේදය
- වේද යුගය තුළ දේවත්වයෙන් සැළකූ ස්වභාවික වස්තූන්
- චන්ද්ර (සදු)
- සූර්ය (හිරු)
- අග්නි (ගින්න)
- මරුත්(සුළග )
- පර්ජන්යා(වළාකුළු )
- මේඝ(අහස ගොරවන හඩ)
- විජ්ජු(විදුලි කෙටීම්)
මීට අමතරව ගංගා,ඇළ-දොළ,පර්වත ආදිය දේවත්වයෙන් සළකා ඇත.
- ඍග්වේදය තුළ බහුදේවවාදි ඇදහීමක් දක්නට ලැබෙන අතර මෙම යුගයේ ප්රධාන දෙවිවරු කොටස් 4ක් දක්නට ලැබෙයි.
- ආකාශස්ථ දෙවිවරු-හිරු,සදු ,තාරකා
- භූමස්ථ දෙවිවරු -ගින්න,ජලය,පර්වත,ගස් ගස්ගල්
- අන්තරීක්ෂ දෙවිවරු -වැස්ස,සුළග ,විදුලිය
- යාගයේ දී ප්රධාන පූජක කණ්ඩායම් 4ක් හමුවෙයි.
- යාගය සදහා දෙවියන්ට ආරාධනා කරන්නා-හෝතෘ
- වේද පාඨ ගායනා කරන්නා - උද්ඝාතෘ
- යාගයේ භාරකරු - අධ්වයර්යු
- යාගය කරන්නා- යඥකාර්ක
යනුවෙන් හඳුනාගත හැකිය.
- වේද යුගයෙන් පසුව ආරම්භ වන්නේ බ්රාහ්මණ යුගයයි.
- වේද යුගයේ එන බහු දේවවාදය වෙනුවට ඒක දේවවාදය ක්රියාත්මක වීම.
- ආගමික කටයුතු බමුණන් විසින් ක්රියාත්මක කිරීම.
- බල සම්පන්න වූ මහා බ්රහ්මයාවීම.
- සර්ව බලධාරී,සර්ව ව්යාපී,සර්වතෝ බද්ර,සර්වඥ යන නම්වලින් ඔහු හැදින්වීම
- නිර්මාණ වාදය,වර්ණ ධර්ම,ස්ව ධර්ම,යාගය,ත්රිවේදය,උදක පාරිශුද්ධිය,ආපද්ධර්ම වැනි ආගමික සංස්කාරයන්ට මුල් තැනක් ලැබීම.
- ඒක දේවවාදී යුගය ලෙස මෙය හඳුන්වන්නේය.
- වර්ණ ධර්ම
- බ්රාහ්මණ
- ක්ෂත්රිය
- වෛශ්ය
- ශුද්ර
- බමුණන්ට අනුව සමාජය බෙදී ඇති අයුරු
- බ්රාහ්මණ සමජය - මහා බ්රහ්මයාගේ මුඛයෙන්
- ක්ෂත්රිය සමාජය - මහා බ්රහ්මයාගේ දෙබාහුවලින්
- වෛශ්ය සමාජය - මහා බ්රහ්මයාගේ කලවාවලින්
- ශුද්ර සමාජය - මහා බ්රහ්මයාගේ දෙපතුල්වලින්
චතුර්වර්ණ බෙදීම්වලට අනුව සමාජ සංස්ථාව ප්රධාන කොටස් දෙකකට බෙදෙයි.
- ආර්ය
- අනාර්ය
ආර්ය ජනයා ලෙස හඳුන්වා ඇත්තේ
- බ්රාහ්මණ
- ක්ෂත්රිය
- වෛශ්ය
සමාජයේ සියලු වරප්රසාදයන් මෙම කොටස්වලට හිමි වූ අතර ශුද්රයන්ට මෙම කිසිදු අයිතිවාසිකමක් හිමිවුයේ නැත.ඔවුන් අනාර්ය සමාජයට අයත් විණි.
- ස්ව ධර්ම්
- බ්රාහ්මණ වංශිකයන්ට හිමි ස්ව ධර්ම
- ඉගෙනීම
- ඉගැන්වීම
- යාග කිරීම
- යාග කරවීම
- දන් දීම
- දන් පිළිගැනීම
2.ක්ෂත්රිය වංශිකයන්ට හිමි ස්ව ධර්ම
- ප්රජා පාලනය
- දන් දීම
- යාග කිරීම
- ඉගෙනීම
- කාමයේ නො ඇළී ක්රියා කිරීම
3. වෛශ්ය වංශිකයන්ට හිමි ස්වධර්ම
- සත්ව පාලනය
- දන් දීම
- යාග කිරීම
- ඉගෙනීම
- වෙළෙදාම
- මුදල් පොළී කිරීම
- කෘෂි කර්මාන්තය
- මෙම කිසිදු අයිතිවාසිකමක් ශුද්ර සමාජයට හිමිවුයේ නැත.ඔවුන්ට පැවති එකම කාර්යය වුයේ බ්රාහ්මණ,ක්ෂත්රි,වෛශ්ය,යන කුලවලට බැලමෙහෙවර කිරීමයි.
- ආපද් ධර්ම
- ඒ ඒ කුලවලට ආපදාවක් පැමිණි අවස්ථාවේ ඉහළින් සිටින කුලයන් පහළින් සිටින කුලවල කටයුතු කිරීමයි.බමුණන්ට ක්ෂත්රිය ,වෛශ්ය,යන කුලයන්හි කටයුතු කළ හැකිය. ක්ෂත්රියන්ට වෛශ්යයන්ගේ කටයුතු කළ හැකිය.වෛශ්යයන්ට ශුද්රයන්ගේ කටයුතු කළ හැකිය.ශුද්රයන්ට කිසිදු කටයුත්තක් කළ නොහැක .
No comments:
Post a Comment