බෞද්ධ ශිෂ්ටාචාරය කෙටිසටහන් 2
- බ්රහ්මචාරී යුගය
- ගෘහස්ථ යුගය
- වානප්රස්ථ යුගය
- සන්යාසී යුගය
- ශ්රේෂ්ඨ හැසිරීම බ්රහ්මචාරී නම්වෙයි.
- ජීවිතයේ කුඩා අවදිය මෙම යුගයට අයත් වෙයි.
- පූන නූල දැමීමත් සමඟ ළදරු කාලය අවසන් වෙයි.ඉන් පසුව බ්රහ්මචාරී යුගයට එළඹෙයි.
- පූන නූල දැමීමෙන් උපනයනයට පත්වෙයි.බමුණන්ගේ දෙවන උපත හෙවත් ද්විජ අවස්ථාව ලෙස හැඳින්වෙයි.
- ඉගෙනුම් කටයුතු ආරම්භ කිරීමට ආගමික සංස්කාරයන් අනුගමනය කරමින් ගුරුවරයා සමීපයේ ඉගෙනගත යුතුය.
- බ්රාහ්මණ වංශිකයන්ට වයස අවුරුදු 08න් ද,ක්ෂත්රියන් අවුරුදු 11න්ද වෛශ්යයන් අවුරුදු 12න් ද බ්රහ්මචාරී යුගයට පත්වෙයි.
- ඉගෙනීමේදී වේද අධ්යයනය අනිවාර්ය වෙයි.
- බ්රහ්මචාරී යුගයේ ප්රධානම කටයුත්ත වන්නේ ඉගෙනීමයි
- වයස 16න් ඉගෙනීම නිමා කරන පුද්ගලයා ගෘහස්ථ යුගයට එළ්ඹෙයි.
- ඉන්පසු ගුරු පඬුරු පුදකළ පසු "ස්නාතක" හෙවත් ස්නානය කළ අයෙකු බවට පත්වෙයි.
- මෙම යුගයේ ලෞකික ජීවිතයට අයත් අර්ථ,ධර්ම,කාම සම්පත් ලබාගත යුතුය.
- රැකියාවක නියතු විය යුතුය.
- විවහා වීම,අඹුදරුවන් පෝෂණය කිරීම අනිවාර්ය වෙයි.විවහා වීමේ අරමුණු රැසක් ඇත. එනම් යාග හෝම පැවැත්වීම,පියා ඇතුළු මුතුන් මිත්තන් වෙනුවෙන් යාග පැවැත්වීම,දරුවන් බිහිකොට පරපුර රැකගැනීම.
- බ්රහ්ම යඥය (මහා බ්රහ්මයා පිදීම)
- පිතෘ යඥය(පියා වෙනුවෙන් කළ යුතු යාගය)
- දේව යඥය(දෙවියන් වෙනුවෙන් කළ යුතු යාගය)
- භූත යඥය(භූත,සත්ව,පක්ෂීන් වෙනුවෙන් කරන යගය)
- පුරුෂ යඥය(මිනිසුන් වෙනුවෙන් කරන දම්දීම් ආදිය) ආදි යාගයන් මෙම යුගයේදී සම්පූර්ණ කළ යුතුය.
- වනයට පිවිසීම මෙම යුගයේදී සිදුවෙයි.
- තලතුනා යුගය ලෙස මෙම යුගය හැඳින්වෙවි.
- කළු කෙස් සුදු වන මෙම අවදියේදී සියලු බැදීම්වලින් නිදහස් විය යුතුය.
- බිරිඳ සමඟ හෝ තනිව හෝ වවනගත විය යුතුය.
- හෝම ගින්න නොනිවා රැකගත යුතුය.
- මෙම යුගයේ සම්පූර්ණයෙන් ආගමික අංශයන්ට නැඹුරු විය යුතුය.
- ජීවිතයේ සැඳෑ සමය මින් අදහස්වෙයි.
- තැනින් තැන ගමන් කරමින් ආගමික කාර්යයේ යෙදිය යුතුය.
- අරණ්ය සෙනසුන්වලින් ඉවත්ව සැර්ටියත් තැටියත්,අමතර ඇඳුමක් පමණක් තබාගත යුතුය.
No comments:
Post a Comment