- කාන්තාව පිළිබඳ බ්රාහ්මණ ඉගැන්වීම්
- බ්රාහ්මණ සමාජයේ කාන්තාව පහත් තැනැත්තියක ලෙස හැදින්වීම.
- තම බලය එක ලෙසම පවත්වාගෙන යෑමට බමුණන් කාතාවගේ වරප්රසාද අහිමි කර තිබේ.
- ඒ සඳහා ප්රධානම හේතුව වුයේ පූර්ව වෛදික යුගයේ කාන්තාව දේවත්වයෙන් සැළකීමයි.
- බමුණන්ගේ ගෞරවය පවත්වාගෙන යෑමට කාන්තාව බාධාවක් වීම
- එබැවින් ඇය චපල,අදූරදර්ශි,අපිරිසිදු තැනැත්තියක ලෙස හැඳින්වීම.
- පුද්ගලයෙකුගේ මූලික අයිතිවාසිකම් වන අධ්යාපනය,ආගම,ආර්ථිකය,සමාජීය අංශය යන සෑම අංගයක්ම කාන්තාවට අහිමිවිය.
- පූජාව පවත්වන ස්ථානයට ඇතුල්වීමද කාන්තාවට තහනම් විය.
- කාන්තාව යනු අඳබාල තැනැතියක ලෙස හඳුන්වා ඇත."ද්වංගුල පඤ්ඤා"යනුවෙන් හඳුන්වා ඇත.
කාන්තාව සිය ජීවිතය ගත කරන්නේ සිරකාරියක් ලෙසය.
බාල්යේ පිතුර්වශේ තිෂ්ඨේත්
ප්රාණි ග්රාහස්ය යෞවණේ
පුත්රාණාං භර්තරී ප්රේතේ
න භජේත් ස්ත්රී ස්වතන්ත්රතාම්
- කුඩාකල දෙමව් පියන් යටතේද
- තරුණ කාලයේ ස්වාමියා යටතේද
- වයසට ගිය පසු වැඩිමහල් දරුවා යටතේද්
- කාන්තාවට ස්වතන්ත්ර භාවයක්
ස්ථානං නාස්ති ක්ෂණං නාස්ති
නාස්ති ප්රාර්ථයිතා ජනඃ
තේන නාරද නාරීනං
ස්ත්රීත්ව මුප ජායතේ
- කාන්තාවට නියමිත තැනක් නැත.
- නියමිත වේලවක් නැත.
- නියමිත පුරුෂයෙක්ද නැත.
- මේ නිසා කාන්තාවට පතිවෘතාවක්ද නැත.
ඖදුම්බර භවං පුෂ්පං
ශ්වේත වර්ණං ච කාකයෝඃ
මත්ස්ය පාදං ජලේ පශ්යෙ
ස්ත්රී වාක්යං න විශ්වසේත්
- අට්ටික්කා ගස්වල මල් නැත
- පාද සහිත මාළුවෝ ද නැත.
- කවුරු හෝ ඒවා ඇතැයි සඳහන් කරන්නේ නම් පිළිගන්න.
මුඛ පද්ම දලාකාරං
වාචා චන්දන සීතලං
මධු තිෂ්ඨති ජිහ්වාග්රේ
හෘදයේසු හලාහලං
- ස්ත්රීන්ගේ මුහුණ මලක් මෙන් සියුමැලි ය.
- වචන සඳුන් මෙන් සීතලය.
- දිව අග මී පැණිය.
- එහෙත් හදවත පිරී තිබෙන්නේ හළාහළ නම් විෂ සහිතවය.යනුවෙන් කාන්තාව ස්මාජයෙන් ප්රතික්ෂේප කොට ඇත.
තම සැමියා කෙතරම් කෲර වුවද ඒ සියලු දේ කාන්තාව විඳ දරාගත යුතුය.
- භාරතය තුළ බහු භාර්යා ක්රමය ක්රියාත්මක වී ඇත.
- ස්ත්රීන්ට බහු පුරුෂ සේවනය තහන්ම් ය.
ඉහත කරුණු තුළින් බ්රාහ්මණ සමාජයේ කාන්තාවට හිමිව තිබූ ස්ථානය පැහැදිලිය.
No comments:
Post a Comment